Agnes och kusin Matilda!




Agnes och kusin Matilda är här och sover över! Vofflor med sylt och grädde, mums!
Det är så kul och jag ser hur Agnes verkligen lever upp. Matilda ringde hem och ville prata
med lillasyster Maja för att förvissa sig om hur hon hade det.
Den viktigaste frågan var - Har du fått lördagsgodis eller Fredagsmuuus? :)

Hela morgonen har det lekts med sjukhus grejer och patienterna har blivit väl omhändertagna.
Matilda- Om Dante kommer ner ( från himlen) skulle jag krama honom och pussa!
Sen har vi tittt på ngr bilder från dagen då Dante lämnade oss. Matilda ställde frågor: Är han död där? Han har ju skinnet kvar. Har du bild när han åker upp till himlen. Var ni ledsna när han dog? Är han med farfar i himlen (Agnes morfar) och Jesus flikade Agnes in som just har börjat på barnkör i kyrkan.
Matilda tittar på en bild på Dante och frågar har han Cancer där? -Ja, svarar jag. :Men varför dör han inte där då?
Sedan pratar vi om sjukdommar man dör av och de man inte dör av. När dör man oftast och om jag har cancer.

Agnes leker brevid med Dante dockan, då vi sitter och pratar. 
Agnes- Jag vet varför Dante dog. Han hade cancer och en bula i huvudet. (Omaya resarvoar)
Sedan pratar hon som att det är dante som pratar, springer och hämtar Dantes Teletubi, "  Lelle".
Agnes visar Matilda bilder på Dante och Matilda säger att hon vill att han ska komma ned.
Sedan fortsätter leken i full fart och Dantedockan hänger med.

/ Lisa


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fint! Kram Josefine

2011-03-26 @ 09:06:26
Postat av: jennifer

Underbara barn! Kramar

2011-03-26 @ 12:20:47
Postat av: Charlotte

Fantastiska barn! Många kramar Charlotte.

2011-03-28 @ 20:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0