NU är jag hemma Dante!



Jag har varit borta i flera dagar i Toscana.
Studerat städerna dess arkitettur, kultur nu och då.
Vilken upplevelse!!! Helt fantastskt!
Några kärringar som inte fått ngt på länge klagade på att det
var pizza o pasta vid många måltider.... daaahhh var var vi ??
Jo i Italien... man undrar hur folk har mage. Resan och kursen är
dessutom bekostad av staten.( Annars hade jag aldrig haft råd att åka)
Det blir att jag håller ihop under tillställningar som dessa. Håller ihop,
lite flytande med hjälp av vin osv. Lyckades ändå bli omtyckt av de flesta
och presterade in helt okej redovisning och lektionsplanering till sista dagen,
även fast taxin till flygplatsen skulle gå om typ 50 min o nej jag hade inte packat:)
Taskig framförhållning är ett handikapp än men det är som att jag inte kan tänka
längre än ngr timmar frammåt. Jag greppar det inte.
Psykologen och alla säger att det kommer bli bättre.
Ibland är det skönt att vara så i nuet. Exempelvis var det generalstrejk den dagen mitt flyg
skulle gå hem. Dvs riskt för inställt flyg och tågen gick ej. Jag hade en resväg på 1,5 h med pendeltåg till pisa
för att ta mig hem. Många oroade sig å mina vägnar men inte jag, för långt fram att greppa!
Det löste sig för organisationen betalade 150 euro för taxi. Tur!

När jag lämnade gänget så kom det över mig, så fort jag blev ensam kommer sanningen. Som ett slag över käften, jag kan bara skrika i skräck. Vaaaaa h,  vad har jag varit med om. Det är inte sant! min son min son jag saknar dig. Din kind din kropp. Så vill jag bara hem, hem till min lägenhet där Dante väntar. Här är vi tillsammans i allafall. Jag min son och även sorgen. 4dagar ungerfär är vad jag klarar, och då fick jag en stund i kyrkan i Pistoia för att släppa ut lite av sorgen.
Snart ska jag hämta min älskade dotter på dagis och krama henne tills hon skriker.
kram till alla från mama globetrotter

Kommentarer
Postat av: Josefine

Pussar o kramar till dig. Skönt att du är hemma o skönt att du klarade av att åka iväg! Jag undrar ofta hur du orkar...Loveu

2011-09-07 @ 21:59:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0