Grattis Dante 4år!



För fyra år sedan föddes du min älskling!
Till väldens stoltaste mamma,
till världens stoltaste pappa
och till världens stoltaste storasyster.
Jag hade gått med värkar sedan igår, vi var på  hinnsvepning
vid 10 tiden och Agnes var hos farmor Zepi. Jag hade hört om igångsättning
och var väl ganska rädd för det. Så när jag kände att det hände ngt så började jag dansa och hoppa, inte bara av glädje utan för att få igång förlossningen. Vi promenerade efter lunch. från Talliden till Alphyddan via båthamnen och vattnet. Vid Zepis hus valde vi att gå 12 trappor upp, det värkte och slet i ligamenten. Men stridis som man är tågade jag på och väl uppe insåg vi att det var lika bra att Agnes var kvar. Tjo nu var det igång djävlar, gick en liten bit och fick en värk osv på vägen hem. kl 21 åkte vi in till Danderyd den här gången. Jag var livrädd efter förra förlossningen som slutade med sugklocka efter 36 h och utan personal på ett underbemannat Sös. Nä nu var vi på BB-Stockholm och det kändes lyxigt och tryggt. En lång svart barnmorska, Madeleine tror jag kom och körde med oss! Jädrar vad bra hon va! David med! Han sprang och värmde vetekuddar och andades med mig! Masserade och tillslut somnade precis som jag då jag fått Edan. Sen kom barnmorskan in vid halv tre och väckte oss och sa ni har kommit hit för att föda barn inte sova, upp och hoppa!
Japp sagt och gjort, jag dansade salsa som jag lärt mig på yogan och edan släppte lite, nu var det lustgas och värkar! Fram kom pallen och David satt bakom. Jag klämde hans fingrar så han hade tänkt att klaga, berättade han i efterhand. Tuuuur han inte gjorde det! Jag födde på huk, med Maddes hjälp och 4,16 tror jag han var ute!
David berättade att navelstängen hade spruckit och lackerat hela rummet men det minns jag inte. Jag minns bara att jag fick en pung i ansiktet!
 En pojke! Vi hade fått en pojke! Helt fantastiskt!
Jag var så lycklig, på 6.5 h hade jag fött en pojke som var helt frisk och jag hade överlevt, förlorade 1,2 dl blod ( förra 1 liter, med en massa stygn) helt utan att sy också!
Det var en sådan revansch. Jag var överlycklig!!!
Sen fick vi dessutom hotellfrukost och mysigt hotellrum!
På kvällen var jag ute och gick på premiärtur med min Ora som jag köpt innan, och den fick plats i närbutikens dörr hål. Allt var toppen jag svävade på moln!.... Lyckan varade i 3.5 veckor... sen åkte vi in till Sachsska och hade hittat blod i kisset men är en annan strory som jag tar en annan gång.

Idag tänker jag bara fira min fina starka underbara Dante som är med oss idag!
När jag vaknade vid 4 så hade han öppnat kassetdäcket på min gamla stereo brevid sängen... ja är här mamma! Jag är med dig! Mycket kärlek och smärta mina vänner!
kramar och Grattis Dante!

Kommentarer
Postat av: pappa david

Grattis, kramar och ett fyrfaldigt leve...eller hur var det nu?



Framför mig, i skallen rullar en film, barncancerfondens nya reklamfilm(?). Tänk er ett barnkalas med förberedelser och allt. På köksbordet står en jättefin tårta med fyra nytända ljus. Tiden går och man ser att ljusen brunnit ner halvvägs. Ytterligare tid passerar och kameran zoomar in på tårtan där tre ljus redan brunnit ner och det fjärde precis är på väg att slockna...



Våran härliga, fina, starka, gosiga och underbara lilla pojke kom aldrig och blåste ut ljusen. Hans livslåga hade redan släckts.



SMÄRTA och SAKNAD.



Pappa, sluta gnäll nu! Jag har det bra! viskar Dante i mitt öra.



Fint inlägg Lisa!



Tyngsta dagen på länge för min del...



Lägg AV! säger Dante, jag vill ha tårta! ååå chiffs!



12 Januari 2012, Dante 4 år

Postat av: Anonym

Vi tänker på er!

Kramar

Markus och Rima

2012-01-12 @ 19:45:50
Postat av: Anonym

Vi tänker på er!

Kramar

Markus och Rima

2012-01-12 @ 19:46:55
Postat av: Anonym

Vi tänker på er!

Kramar

Markus och Rima

2012-01-12 @ 19:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0