Det ljuva livet!



I natt grät jag ut i intet " jag saknar dig,Dante" , då föll lampan ned brevid mig.
min fastskruvade lilla spotlight som jag har brevid sängen. Det var som du stod
där brevid mig som förr och bara fanns vid min sida. Min fina son! Jag älskar dig så!

kramar o pussar
Mama

Livet vill gå vidare men inte jag!



Jag känner det i hela kroppen!
Livet vill gå vidare med mig.
Jag viiiiiillll inte! det drar i mig
som en flod och jag håller fast vid
en stolpe och jag kämpar men vet
att förr eller senare kommer jag
att tappa greppet.

Livet flod vill gå vidare med mig.
Jag är rädd! Jag vill vara nära min
Dante, min sorg till Dante är närmaste
jag kommer!

Du är en del av mig min son! En dag blir vi ett igen!

kram mama

Nu har det gått ett år sedan Dantes stjärna tändes på himlen!



Igår var sista dagen med Dante i livet. Jag gick igenom varje sekund varje händelse till natten kom.
Jag var rädd rädd för natten. Tänkte inom mig att denna natt är ändå bara en bråkdel av vad jag gått
igenom för ett år sedan. Tillslut somnade jag precis som jag gjorde för ett år sedan men då med en
snusandes Dante vid min sida. Jag sov tungt tills Agnes vaknade och jag tittade på klockan. 02,21 samma klockslag som när det var över för min son.
Idag var en till dag att ta sig igenom. Ångest gråt förtvivlan och handligsförlamning. Tog en promenad, pratade med min kontakt på försorg i hopp om stöd och riktlinjer när ens egen kapacitet svajar. Allt är bara upp och ned jag vet varken in eller ut. Så blev det dags.
kl 14 hade vi bestämt minnesstund i kyrkan. Charlotta vår underbara diakon tog emot oss och hjälpte oss tillrätta. Vi satt runt ljusgloben som Dante så kavat själv brukade stövla fram till och tända ljus för barnen! Alla barnen som är våra kompisar i himlen och ännu på jorden. Vi tände ljus och Charlotta läste en fin text om stöd från Gud när allt är mörkt och svårt. Efter fick vi en sten av henne som symbol för att kärleken är bestående och för evig men ändrar form av tiden.
Där efter bjöd Charlotta oss på kaffe och bullar och vi pratade om minnen och året som gott! Det var så fint allt! Emelie hade med sig tvillingarna och det är underbart med allt liv och rörelse som följer med dem! Livets flod rinner vidare fast än Dante har lämnat jorden och är med morfar och farfar och alla barnen i himlen. Det är gott att se!
Många vänner har uttryckt sitt stöd idag och många delar vår sorg efter Dante. Med dessa kärleksfulla tankar ska jag lägga mig nu och ha levt igenom denna tunga dag! Tack alla som finns vid vår sida! Stor kärlek och varma hjärtan!
Dantes Mama LIsa

Jag går nu!



Jag går nu mamma o Pappa o Agnes!
Jag går nu.
Jag saknar er och jag vill gärna vara med er
men jag går nu
Ibland är jag hos er och bara är med, ligger på soffan och brevid på sängen
När lägenheten är tom undrar jag var ni är! Hallå glömde ni mig?
LIlla gubben hur skulle livet varit om du kunde vara kvar?

Mama som älskar dig över allt i hela världen

RSS 2.0