Agnes och kusin Matilda!




Agnes och kusin Matilda är här och sover över! Vofflor med sylt och grädde, mums!
Det är så kul och jag ser hur Agnes verkligen lever upp. Matilda ringde hem och ville prata
med lillasyster Maja för att förvissa sig om hur hon hade det.
Den viktigaste frågan var - Har du fått lördagsgodis eller Fredagsmuuus? :)

Hela morgonen har det lekts med sjukhus grejer och patienterna har blivit väl omhändertagna.
Matilda- Om Dante kommer ner ( från himlen) skulle jag krama honom och pussa!
Sen har vi tittt på ngr bilder från dagen då Dante lämnade oss. Matilda ställde frågor: Är han död där? Han har ju skinnet kvar. Har du bild när han åker upp till himlen. Var ni ledsna när han dog? Är han med farfar i himlen (Agnes morfar) och Jesus flikade Agnes in som just har börjat på barnkör i kyrkan.
Matilda tittar på en bild på Dante och frågar har han Cancer där? -Ja, svarar jag. :Men varför dör han inte där då?
Sedan pratar vi om sjukdommar man dör av och de man inte dör av. När dör man oftast och om jag har cancer.

Agnes leker brevid med Dante dockan, då vi sitter och pratar. 
Agnes- Jag vet varför Dante dog. Han hade cancer och en bula i huvudet. (Omaya resarvoar)
Sedan pratar hon som att det är dante som pratar, springer och hämtar Dantes Teletubi, "  Lelle".
Agnes visar Matilda bilder på Dante och Matilda säger att hon vill att han ska komma ned.
Sedan fortsätter leken i full fart och Dantedockan hänger med.

/ Lisa


Du är en del av mig!

Du är långt borta
Bortom solnedgången
någonstans <3
Fast ändå så nära
Varje stund är du hos mig

Mama

Mums







4 månader...



Önskar jag kunde säga att sorgearbetet är på rätt väg, för varje sak som för tillfället känns lite lättare dyker det upp två nya som måste bearbetas.

Det blir en lång väg tillbaka, om det nu egentligen finns något tillbaka. Tillbaka till vadå?

Tacksam är jag att hjärnan inte lät mig ha en susning om vad som väntade, inte känslomässigt i alla fall. Den skyddade mig på något sätt.

Visst var det mörka tider under hans år men man gick på någon annan sorts överlevnadsenergi.

Ibland vaknar jag upp och får någon slags glimt i skallen och känner bara:

-Herre Gud, vad tusan har vi varit med om egentligen?!

Alla år på sjukhuset, alla nålstick, alla besök, all oro, förhoppningar, katastrofbesked,
glädje att Dante kunde behålla lite mat för första gången på en vecka.
 
Tung, tung cytostatika in i blodomloppet på din 3 veckor gamla son. Listan kan göras närmast oändlig.


Igår grät Agnes framför ett av korten på Dante och sa att hon saknar honom jättemycket, det är lika jobbigt och tungt att se varje gång, lite skönt dock att hon bitvis kan släppa fram lite sorg.

Idag ska vi besöka Agnes gamla förskola igen, det ska bli kul.




Dante, min ängel, du var speciell.


Du va dé.








Kramar från pappa

Ord från ovan



Hej Pappa!


Hej Mamma!


Hej Storasyster!


Hej allihopa!





Nu när jag ändå inte kan kramas med er som förut vill jag bara säga att ni kan och får tycka om oss ändå,

att jag inte är med er på jorden är ingen orsak till att inte kramas.

Min önskan är att ni som fick äran att vara kvar gör det genom att visA KÄRLEK, så åffta ni kan...

sTOORa kramar från ovan.


Buskramar från eran älskade Dante



Jag saknar dig Dante!

Jag saknar dig! Dina kramar, dina kinder, dina händer, dina fötter, dina ben, dina ögon, din mun. Allt med dig saknar jag! Hur du pratar, hur du är! Vår kärlek kan aldrig dö! / Mamma

Jag saknar dig! Dina kramar, dina kinder, dina händer,
dina fötter, dina ben, dina ögon, din mun.
Allt med dig saknar jag!
Hur du pratar, hur du är!
 Vår kärlek kan aldrig dö!
/ Mamma

RSS 2.0