Psalm 906




Alltför omöjlig att fånga, alltför kort och underbar, själva kärleken och skapelsen var budskapet du bar.

Som en vindil genom luften, som en fjäril flyger bort, som en viskning hörs bland bergen blev ditt liv här alltför kort.

Som ett solsken genom mörkret, som en saga kom och gick, som en gryning ovan molnen var den enda tid du fick;

det kom änglar dig till mötes, tyst togs andan ur ditt bröst, under tusen fåglars stämmor gjordes sommaren till höst.

Som en havsbris över ytan, som en smekning på min kind, som ett månsken genom natten var ditt liv här som en vind:

alltför omöjlig att fånga, alltför kort och underbar, själva kärleken och skapelsen var budskapet du bar.





Text: Gunilla Stjerngren






Nov. 23, 2010











mamma och pappa


.



Alla är välkomna till minnesstunden.


Anmälan till Fonus 08-709 84 09 senast tisdag 23 november.





Fars dag



Inga tassande små fötter på morgonen.

Inget: "Pappa, jag måtte ha klädell, du måtte jelpa mej."

Inget: "Jag har sovit Gott!"





Kära, fina Dante, min härliga, glada son! 

Jag är så oerhört stolt över dig och glad att du fick höra det innan du lämnade oss.


Det är, och har varit, en stor ära att vara din pappa.

Din glädje du spred kring dig, trots din sjukdom.


Varje dag nya bus, upplevelser och äventyr.

Din envishet och bestämdhet.


Du ville inte bara ge upp utan att få visa världen vem du är.


I fredags hälsade jag, farmor och Agnes på dig i Storkällan men det vet du ju redan.


På måndag kommer jag dit och pratar med dig.





Pappa

...







Annonsen publiceras i DN söndag 14 november.

Vid eventuella frågor ring Fonus Farsta 08-709 84 09.

Barn är välkomna.





David och Lisa

Nu har det tänts en stjärna på himlen


I natt somnade våran fina Dante.





Mamma Lisa o Pappa David


Somnar o vaknar o somnar o vaknar

Dante somnar o vaknar om vartannat. SABH har varit här ...skönt slapp vi åka in till Astrid idag, bara tanken att hamna på Q80 med ngn ny stjärna som ska sätta nål för första ggn o Dante som knappt är kontaktbar. Kristina o Kerstin som vi känner sedan tidigare kom hit. ÅÅå vad man är tacksam!! Dessa erfarna genom goa sköterskor som vet o kan. Nu har han dropp o det gjorde honom lite piggare en stund. Han vaknade till o sa hej till mormor som var här o hämtade Agnes. Fint!
Han var vaken en liten stund tidigare o sa att han ville ligga i mammas säng så nu ligger han här brevid mej i Vardagsrummet. Jag förstår att alla stunder då han tittar på mig o svarar med en nick eller en blick är värt guld. Ni ska veta att när jag idag frågade honom hur han mådde så svarade han som alltid vår tappra hjälte: Bla!
( Bra på Dante språk)

Mamma Lisa



Syskonen Bus


Bananer i Pyjamas o Chifs


Med pappa på Junibacken


Finaste killen


Mammas gullegris


Dante är sämre

Dante kräks mer nu.
I morse kom han inte upp o väckte mig första morgonen.
Han har inte klivit upp än och klockan är 14.00
Jag har varit i kontakt med Stefan Holm o vi provar att ge lite mer cortison
Han skulle prata med SABH o se om de kunde komma o sätta in lite dropp.

MIn kompis Diana var har med sin dotter Frida. Hon hade med sig Taimat ...tur för man kan ju inte tänka en vettig tanke nu. o känner inte alls att man kanske borde äta.... men det smakade bra.

Min lilla kille Dante sover nu.

Mamma Lisa


Torticollis och håravfall


Häromdagen var vi för ovanlighetens skull på Astrid Lindgrens Barnsjukhus.

Denna gång var det dags att kolla upp Agnes torticollis.







Innan Dante tappar allt sitt hår har vi klippt honom kort.








David

Nov. 6, 2010


Dante kräks nu oftare och har börjat tappa håret.







David

Nov. 3, 2010




Dantes vita fortfarande låga, men på väg upp i alla fall.



David

RSS 2.0