Nu börjar det


Resten av livet. Alla dagar som ska gås igenom. Får höra försök till tröst från nära: De ska ju gås igenom...... dagarna. Idag är det Lucia, igår var det mammas födelsedag, snart är det jul o nyår. Ja de ska gås igenom alla dagarna. Varenda eviga dag ska vaknas o gås igenom utan Dante! Som en kniv som skär in i mitt öppna bröst!Som ett stenblock som släppts på mitt huvud. Idag blev jag skonad, av klockan som inte ringde... jag o agnes missade Lucia. Jag slapp se alla familjer samlade på dagis! Tack Gud för din barmhärtighet. 

Tänk att en del av befolkningen går runt med knivar i bröstet eller stenblock på huvudet och andra går precis som vanligt till sina sysslor. O någon lägger huvudet på sne med sin matkasse ihanden o säger ja det ska gås igenom, alla dagarn, o går vidare utan sin kniv i bröstet hem till sin familj o lagar sin mat. Det är ingens fel det är bara så det är. Någon mamma som också har en kniv i bröstet sa att hon saknar Sorgbandet. Så människor runt omkring kunde se o ta lite extra hänsyn till oss som har ont. Hon hade tidigare samma dag blivit häcklad i Icakön av ngn utan kniv i bröstet som tyckte det gick för långsamt. Då hon berättade att jag har en kniv i mitt bröst för mitt barn har dött, bad så klart kvinnan om ursäkt och gick förhoppningsvis hem o var lite nöjd över sin situation som just varit tråkig men nu i jämförelse var ganska bra. Ett sorgeband som visar att jag kan tyvärr inte tänka klart för jag har ett stenblock av sorg på mitt huvud alla mina dagar.


Mamma i sorg

Kommentarer
Postat av: Anonym

de går överhuvudtaget inte att föreställa sig vad ni går igenom.

de finns inga ord i världen som kan trösta

tänker på er och eran fina ängel

2010-12-13 @ 10:13:36
Postat av: jennifer

Åh vad fint och bra förklarat Lisa.

Jag önskar så att det fanns något sätt att hjälpa till och ta stenblocket för en stund och att kunna dra ut kniven och att ärret skulle vara helat och läkt...

Kramar i massor

Jennifer

Ps. Tack för att vi fick vara med och dela ert sorgliga men fantastiskt fina avsked av finaste, goa Dante ds.

2010-12-13 @ 10:42:05
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Kramar till er. Det är så många tunga dagar man skall gå genom. Vi har inte ens orkat julpynta mer än ljusstaken i år.

2010-12-13 @ 21:50:57
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: anna-ett barn på jorden, en ängel i himlen

Kramar till er. Det är så många tunga dagar man skall gå genom. Vi har inte ens orkat julpynta mer än ljusstaken i år.

2010-12-13 @ 21:51:12
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Rima

Vad fint du beskriver din sorg. Önskar att det fanns något vi kunde göra för att underlätta din tunga tillvaro. Kramar Rima och Markus

2010-12-14 @ 22:37:47
Postat av: Jessica

Jättekram till dig, David och lilla Agnes! Kraaaaaam!

2010-12-16 @ 15:49:36
Postat av: Karin Westerberg

Kanon bra beskrivet. Ja det är just så det känns!!!



Vi får försöka hänga upp oss på att våra fina kärleksspridare leker nu i himlen<3



Många kramar från Karin

2010-12-18 @ 03:06:40
Postat av: Lena S

Vill göra nåt litet litet så jag satte in en slant på min dotters insamling för att i alla fall visa mitt stöd. KRAM!

www.barncancerfonden.se/1566

2010-12-18 @ 13:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0