Fars dag



Inga tassande små fötter på morgonen.

Inget: "Pappa, jag måtte ha klädell, du måtte jelpa mej."

Inget: "Jag har sovit Gott!"





Kära, fina Dante, min härliga, glada son! 

Jag är så oerhört stolt över dig och glad att du fick höra det innan du lämnade oss.


Det är, och har varit, en stor ära att vara din pappa.

Din glädje du spred kring dig, trots din sjukdom.


Varje dag nya bus, upplevelser och äventyr.

Din envishet och bestämdhet.


Du ville inte bara ge upp utan att få visa världen vem du är.


I fredags hälsade jag, farmor och Agnes på dig i Storkällan men det vet du ju redan.


På måndag kommer jag dit och pratar med dig.





Pappa

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hej Dantes pappa! Vi träffades på sjukhuset för länge sedan vintervåren 2009, vår lilla Gustav hade leukemi och dog ju i juni 2009.

Vad fint skrivet här ovan, tycker jag. Vi hörde om det som hänt och vill bara skicka extra tankar till er. Vi har tänt ljus för er son och vi har pratat om honom och om er.



Kramar

Charlotte (och Jonas)

2010-11-15 @ 11:17:04
Postat av: Ida

Vi ar så tacksamma att vi har fått känna underbara Dante.



Vi bär med oss Dantes glada humör och busiga upptåg hela livet. Dantes fina minne kommer för alltid påminna oss att uppskatta var dag som unik.



Dante - världens modigaste pojke som fösta dagen vi lekte, lärde Leo (nästan dubbelt så gammal och inte fullt så modig…) hur man på coolaste sätt kastar sig framstupa på mage ut för största rutschkanan i Observatorielundens lekplats med världens största leende på lapparna, utan att blinka. Dantes mod och hans enorma livsglädje ar en sann inspiration.



Mycket kärlek och värme till Fina Agnes, Mamma och Pappa från era kompisar i Tegnerlunden – Ida, Henry, Leo och Otis

2010-11-15 @ 13:15:18
Postat av: Sara

Hej David,

Sara Håkansson här. Jag och min familj vill att ni ska veta att ni finns i våra tankar. Vi har inte haft äran att lära känna Dante, men jag har fått täta rapporter från Ida och Henry. De var så glada i sin återvunna vänskap med dig och dina fantastiska barn. Snälla; tveka inte att höra av dig om det finns något som vi kan göra. Något eller vad som helst.



All värme,

Sara, Mario, Teo och Greta

2010-11-15 @ 21:23:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0