Kinesiskt ordspråk versus vardagssorg


"En glädje driver hundra sorger på flykten."         Kinesiskt ordspråk

 

Eller så kan man säga så här:


Ner till det djupa mörkret på havets botten når inte ens solens strålar.


En stor sorg dränker även den största glädjen.


Likt en brandfilt kväver sorgen glädjens syretillförsel.


Dante mumsar 


Jag "ska" vara glad för att vi inte behövde lida mer, att han och jag och alla inte behövde plågas mer, glad att han inte blev hjärnskadad.

Jag hade aldrig sett en död människa men att den första skulle bli min söta son...nääee!

Att tvingas se sin älskade, härliga lilla kille sakta dö ifrån dig och du kan inget göra...





Nääee, pappa inte glad!


Kommentarer
Postat av: Anonym

fiiin

2012-04-08 @ 11:49:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0