Fem fingrar ska skydda dig

Fem fingrar ska skydda dig!
Ett är månen
Ett är solen
Ett är polstjärnan bakom molnen
Ett är hopp och ett är tro!
 
Handens fem fingrar vaggar dig till ro.
 
Jag känner dig, jag känner dig så väl.
Dina fasor dina våndor finns också i min själ.
Du är mitt kött och blod.
Du bär ett dyrbart namn.
Jag känner sån förtvivlan men gör vad jag kan.
 
Så stor och stark på dagen och så liten mitt i natten.
När ingen ser när ingen hör finns gråten mitt i skratten.
Fem fingrar ska skydda dig!
 
Ett är månen
ett är solen
ett är polstjärnan bakom molnen
ett är hopp och ett är tro.
Handens fem fingrar vaggar dig till ro!


mamma lisa

Kommentarer
Postat av: Sara

Massor med kärlek och kramar till dig fina❤

2012-09-26 @ 22:33:16
Postat av: pappa

tack att vi vara med om dig, din fantastiska lilla krabat. FAAN!

2013-11-02 @ 04:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0