Så lycklig jag var när jag fött dig Dante! Här är ett brev jag skrev 2 dagar innan helvetet bröt lös.

1 feb 2008 kl. 21.05 skrev :
 
Hej Estela

Du ska ha stort tack för den givande yoga kursen i december. Jag hade stor hjälp av andningsövningarna när jag födde. Sen kom jag att använda både lustgas och epudral men jag klarade många timmar med värkar med bara andning. Jag var  ju så rädd att föda då min förra förlossning var jobbig. Den härgången födde jag på Pall och på ca 5-6h efter att värkarna var regelbundna 6-5 min emellan.

Det var en seger och jag var så lycklig efteråt. Jag fick ett bra stöd av personalen på BB-stockholm och jag kände mig väl förberedd med yoga kursen i bagaget. Är det så här att föda barn så förstår jag att folk gör det och gör det fler gånger också. Min första förlossning var hemsk och jag önskar ingen att gå igenom det. Min andra förlossning gör att jag kan se på gravida kvinnor med glädje i ögonen igen.Du har hjälpt mig och min sambo att nå hit tack!!!!

Det blev: En kille 12 januari kom han kl 4.20 på morgonen. 3,460g och 50 cm lång han var 12 dagar sen men inga som helst komplikationer. Han ska heta Nils Dante  med Dante i förnamn. Han bara äter och sover till skillnad från sin storasyster Agnes som skrek från första dagen.  Jag bifogar en bild på dem båda
Stort tack igen! kramar från Lisa nybliven  glad tvåbarnsmor.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0